Ensikohtaamisella on erittäin iso merkitys

Vastaanottovirkailija Petri kertoo minkälaista on työskennellä VALOn respassa sekä tiimityön merkityksestä.

0

“Vastaanottovirkailijat ovat monesti ne ensimmäiset henkilöt kenet kohtaa, kun saapuu hotelliin tai työpaikalle. Sillä on todella iso merkitys minkälaisen vastaanoton saa. Monet muistaa kun hymyilee ja tervehtii iloisesti”, kertoo VALOn vastaanottovirkailija Petri.

VALOn vastaanossa työskentelee 10 työntekijää ja se on auki 24 tuntia vuorokaudessa. Vastaanottovirkailijat toivottavat asiakkaat tervetulleeksi VALOon, tekevät sisään- ja uloskirjautumisia sekä palvelevat ja auttavat asiakkaita eri tilanteissa kellon ympäri.

“Meillä on tosi tiivis ja nuorekas porukka. Tsemppaamme toisia ja meillä on hyvä meininki. Pyrimme siihen, että kaikki saa tasavertaisesti aamu- ja iltavuoroja. Vastaanottovirkailijan täytyy olla vähän niinkuin aina valmiina. Välillä meillä on sellainen fiilis, että johdamme VALOa, koska meidän täytyy tietää niin monesta asiasta mitä on meneillään!”

Vastaanottovirkailijan työ koostuu useasta eri tehtävästä

VALOssa käy päivittäin erittäin paljon asiakkaita, sillä tilat muuntuu läpi vuorokauden eri tarpeisiin: huoneissa pääsääntöisesti työskennellään päivisin ja majoitutaan öisin, neuvotteluhuoneissa pidetään tapaamisia, kokoustiloissa järjestetään tapahtumia ja kokouksia sekä ravintoloissa nautitaan hyvästä ruoasta.

“Respatyöntekijän työ koostuu äärettömän monista tehtävistä. Respahan on hotellin sydän ja meidän täytyy olla perillä kaikista asioista. Pääsääntöinen työtehtävä meillä on tehdä sisään ja uloskirjautumisia ja siltä väliltä löytyy tuhansia eri hommia. Minusta on erittäin kivaa, kun rauhallisina hetkinä voi palvella asiakkaita jotenkin spesiaalitavalla. Hauskat tilanteet sattuu usein kanta-asiakkaiden kanssa. Meillä on esimerkiksi yksi kanta-asiakas, joka on hissifirmassa töissä. Kyselenkin häneltä aina kun hän saapuu, että tulitko korjaamaan taas meidän hissiä. Siitä on tullut sellainen meidän hauska juttu.”

Respassa tapaa paljon erilaisia henkilöitä. Välillä sattuu hankalampia asiakaspalvelutilanteita ja huonompia päiviä.

“Ärsyttävät tilanteet ja huonot päivät lisäävät tietenkin stressiä. Välillä saattaa jokainen viestikanava olla ruuhkautunut. Puhelin tuuttaa, parkkihallin puomi hälyttää ja chatti- ja sähköpostiviestejä tulee paljon. Samalla on jonoa myöskin respassa, niin silloin täytyy olla todella looginen päätöksenteossa miten edetään. Näissä tilanteissa on erittäin tärkeää hyvä yhteishenki tiimissä.”

“Minusta VALOn respaan kannattaa tulla töihin mikäli haluaa tehdä töitä uniikissa kohteessa! Tämä kohde on ensimmäinen laatuaan. Täällä on helppo viestiä kun kaikki työskentelevät samassa rakennuksessa ja täällä pääsee aidosti kehittämään VALOa!”